Rode Kruis telefooncirkel administratie
Homepage Center

Copyright (c) : SoftG
Laatste Mod.: 20 Febr. 2013

Contact: Jan de Grood

Rode Kruis

 




Binnen het Rode Kruis zijn vele telefooncirkels actief. Het betreft hier groepen mensen die om sociale redenen regelmatig gebeld moeten worden. De eerste deelnemer in een cirkel wordt gebeld door een Rode Kruis vrijwilliger, deze deelnemer belt dan weer een volgende en de laatste belt terug naar de Rode Kruis vrijwilliger zodat bekend is of iedereen alert is. Wordt niet teruggebeld dan zal de vrijwilliger een actie starten om de onderbreking en de oorzaak daarvan te achterhalen.


Het Rode Kruis telefooncirkel administratieprogramma is speciaal geschreven voor het bijhouden van telefooncirkels. De gegevens van de deelnemers worden in een database opgeslagen via een duidelijk invulscherm, hierna worden door een simpele klik de cirkels ingedeeld. Per deelnemer wordt aangegeven of deze in de kop, midden of staart van een cirkel mag zitten, hiermee wordt tijdens het indeelproces rekening gehouden. Ook kan iemand op een apart te bellen lijst worden geplaatst. Er kunnen diverse printouts worden gemaakt en ook etiketten kunnen worden geprint.